Inbraakbeveiliging

Hieronder vindt u vragen en antwoorden betreffende inbraakbeveiliging.
Staat uw vraag er niet bij? Neem gerust contact met ons op.

Welke componenten zijn actief als mijn alarmsysteem niet is ingeschakeld?

De lekkagemelder, rookmelder, koolmonoxidemelder en gasmelder werken altijd. Ook als u thuis bent en het alarm niet is ingeschakeld. Bij de overige melders kan de monteur voor u instellen welke componenten er in werking moeten zijn wanneer u thuis bent.

Bevat het alarmsysteem ook een sirene?

Ja. Ons inbraakalarm wordt altijd compleet geleverd en geïnstalleerd.

Ik ga binnenkort verhuizen en ik wil mijn alarmsysteem meenemen. Wat moet ik nu doen?

U kunt dit doorgeven aan onze klantenservice via het telefoonnummer 045-4100130. Onze monteur zal het alarmsysteem demonteren en in uw nieuwe huis installeren. Hier zijn wel kosten aan verbonden.

Een alarmcomponent van mijn alarmsysteem werkt niet meer. Wat nu?

Waarschijnlijk moet de batterij vervangen worden. Om te controleren of dit het geval is, kunt u contact opnemen met onze helpdesk via het telefoonnummer 045-4100130.

Kan het alarmsysteem van mijn buren een storing geven bij mijn eigen systeem?

Nee. De componenten communiceren via een gecodeerd signaal waardoor het alarmsysteem van uw buren geen storing zal geven met uw systeem of andersom.

Kan mijn huisdier rondlopen wanneer het alarmsysteem aan staat?

Secura Security biedt ook huisdiervriendelijke melders. Vraag ons naar de mogelijkheden.

Is een rookmelder verplicht in mijn woonhuis?

Wij adviseren altijd om rookmelders te plaatsen. Sinds 2003 is het in nieuwbouwwoningen zelfs wettelijk verplicht. Op iedere verdieping waar mensen slapen en in de centrale hal moeten rookmelders aanwezig zijn. Indien u een alarmsysteem heeft, dan kunt u kiezen voor daarbij passende rookmelders die ook worden aangesloten op het alarmsysteem (en meldkamer). In het geval er rook gesignaleerd wordt, ontvangt u van het inbraakalarm (en meldkamer) een melding.

Wat moet ik doen als ik een probleem heb met de alarminstallatie?

Belt u in het geval van een technisch probleem gerust met onze helpdesk op werkdagen van 08:00-19:00 uur via het telefoonnummer 045-4100130.

Ik wil graag informatie. Kan dat?

Natuurlijk voorzien wij u graag van alle informatie en inventariseren wij uw behoefte.
Wij komen vrijblijvend bij u langs. Op basis van dit gesprek maken wij een offerte voor u.
Hieraan zijn geen kosten verbonden.

Hoe lang heb ik garantie op het inbraakalarm?

Wij geven op het Jablotron 100 inbraakalarm maar liefst 7 jaar garantie! Dit is op de componenten.
Uiteraard niet op batterijen en accu's.

Hoe kan ik het alarm in-/uitschakelen?

U kunt het Jablotron 100 inbraakalarm op de volgende manieren:
- met een code
- met een tag/druppel
- met een afstandbediening
- via de app

Hoe lang gaan de batterijen/accu's mee?

In de regel gaan deze 2 tot 4 jaar mee.

Moet ik maandelijks kosten betalen?

Nee, Bij ons heeft u geen maandelijkse kosten! Het Jablotron 100 inbraakalarm geeft alarmmeldingen per app (bellen en sms kan uiteraard ook).
Het is wel mogelijk om hier een 'echte' meldkamer aan te koppelen. Bel voor meer vragen met onze klantenservice op telefoonnummer 045-4100130.

Kan ik mijn alarmsysteem op afstand in- en uitschakelen?

Ja. U kunt het alarmsysteem in- en uitschakelen door middel van de MyJablotron app of met een (luxe) afstandsbediening.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten! Wat moet ik nu doen?

Om uw wachtwoord te resetten, kunt u contact opnemen met onze helpdesk via het telefoonnummer 045-4100130.

Ik krijg de melding: “Sabotage in alarmsysteem”. Wat moet ik nu doen?

Mocht dit probleem zich voordoen dan kunt u contact opnemen met onze helpdesk via het telefoonnummer 045-4100130.

Ik heb vragen over de werking van het alarmsysteem. Waar kan ik met deze vragen terecht?

Wanneer u uw afstandsbediening bent kwijt geraakt dan is het aan te raden om direct contact met onze helpdesk op te nemen. Voor de aanschaf van een nieuwe afstandsbediening kunt u ook contact opnemen met onze helpdesk via het telefoonnummer 045-4100130.

GECERTIFICEERD
INSTALLATEUR